יום שישי, 2 בדצמבר 2011

PINK MAN


 Manit Sriwanichpoom  הוא צלם ואקטיביסט חברתי מתאילנד, שמתרכז בעבודותיו בעיקר בצריכת יתר וגלובליזיה, והשפעתן על החברה התאילנדית.
בחלק גדול מעבודותיו מופיעה דמות אניגמטית של "איש וורוד" אשר לדבריו, מייצגת את תחושת הדכדוך והניכור שלו מצרכנות יתר ואדישות פוליטית בחברה התאילנדית.

סדרת האיש הוורוד נוצרה לראשונה בשנת 97, בשנה בה המטבע התאילנדי איבד חצי מערכו, הבורסה נפלה ב-75% והמשבר הכלכלי באסיה החל.
בתצלומים מופיע "איש וורוד" - איש לבוש בחליפת סאטין וורודה מבהיקה, ודוחף עגלת קניות וורודה תואמת, בעודו מבקר בערים שונות בעולם בחיפוש אחר מוקדי צריכה ואטרקציות תיירותיות.
Sriwanichpoom מסביר כי רעיון ה"איש וורוד" עלה בראשו כאשר יצא לקניות בקניון חדש בעיר – קניון ענק עם אלפי מנורות ניאון, הרבה סוגי סחורות מסודרים על המדפים – ממש כמו מפעל. המון קונים מסתובבים ללא ליאות, ממלאים את עגלותיהם בסחורות, עומדים בתורות עצומים כדי לשלם – ממש כמו פארק שעשועים..
הצבע הוורוד נחשב ע"י אנשי החברה הגבוהה בתאילנד כמייצג טעם רע וולגריות, ומשמש בדרך כלל "נערות שעשועים" וקומיקאים.  Sriwanichpoom עשה שימוש דווקא בצבע זה על מנת לערער על האסתטיקה של האומנות המקומית.
Sriwanichpoom  יצר מספר סדרות תצלומים עם האיש הוורוד, ביניהן, הסדרה "Horror in Pink" משנת 2001, נוצרה בעקבות בחירתו של  Samak Sundaravej למושל בנקוק ע"י למעלה ממיליון מצביעים. 
אותו samak קרא באוקטובר 76 לפעול בכח הזרוע כנגד מפגינים פרו-דמוקרטיים – קריאה שהגיעה לשיאה בטבח של מאות מפגינים תוך כדי מהלך של ביטול החוקה וחזרה לשלטון צבאי.
Sriwanichpoom מסביר כי שאל את עצמו : "האם כולם שכחו? האם ה-6 באוקטובר לא אומר לנו דבר כיום? האם איכפת לנו בכלל? האם לא למדנו כלום מההסטוריה?". האיש הוורוד מייצג בעיניו את החברה הנוכחית בתאילנד - איש בחליפת סאטין וורודה וגסה, יוצא לקניות עם עגלת קניות וורודה תואמת, אדם בלי נשמה ובלי מצפון שיטריד אותו, משעשע את עצמו ע"י הצטרפות לקהל הלוטש עיניים בצילומי חדשות מהטבח באוקטובר 76, וכמה שהוא נהנה מכך... 
סדרה נוספת משנת 2003 "pink man in paradise" נוצרה בעקבות פיגוע טרור חסר תקדים שבוצע באוקטובר 2002 במועדון לילה בבאלי – גן עדן תיירותי באי טרופי - ע"י ארגון טרור איסלאמי קיצוני, במקום שנתפס בעיניהם כ"גיהנום עלי אדמות". הפיגוע בו נהרגו 202 איש, מרביתם תיירים אוסטרליים ונפצעו מאות נוספים, הותיר לדברי Sriwanichpoom את התחושה כי "אין יותר מקום בטוח בעולם".
בסדרה זו, האיש הוורוד, כמו כל תייר מחפש ריגושים ממוצע, מצוי בפרנויה. הוא משוטט בבאלי ומחפש את גן העדן האבוד שלו... 


HORROR IN PINK 2001


HORROR IN PINK 2001
Q: What did they die for?
A: So we can go shopping.


HORROR IN PINK 2001

LA VIE EN PINK 2004

HUNGRY GHOST 2003

LA VIE EN PINK 2003

PINK MAN BEGINS 1997

PINK MAN IN PARADISE 2003

PINK MAN IN PARADISE 2003

PINK MAN IN PARADISE 2003
PINK MAN ON EUROPEAN TOUR 2000

The Icon of Consumerism

נ.ב.
הייתי בטוחה ש  Sriwanichpoom הוא האיש הוורו ד, אבל הוא בעצם די חתיך ונראה ככה

11 תגובות:

  1. נראה מדהים! ללא ספק ממלא חלל בסיקור האמנות בארץ. אמשיך לעקוב..

    השבמחק
  2. מעניין ומרענן! תמיד כיף לראות פעולות אסתטיות חברתיות שלא סביר שיקרו כאן... מעניין אותי לדעת למה בחרת להציג לנו רק אמנות ממזרח אסיה ולא מעוד מקומות? זו בחירה תרבותית מכוונת ? או פוליטית ? או רק חזותית?

    השבמחק
  3. תודה לכולם..
    לאנונימי - אני מתכוונת להתמקר במזרח/ דרום מזרח אסיה, בעיקר כי מצאתי את עצמי נמשכת לאומנות מאיזורים אלו לאחרונה, אבל בהחלט הולכת לגוון קצת עם המזרח התיכון..

    השבמחק
  4. יפה ומעניין לדעת וכל הכבוד על הבחירה האסקפיסטית מחד והאיכותית מאידך.
    מקווה שאזכור מה שכתבת,הזיכרון שלי לא משהו מאז
    הלידה.

    השבמחק
  5. יופי של בלוג! מרתק ומעורר השראה!

    השבמחק
  6. מעורר השראה.תודה!

    השבמחק
  7. Sharon , your blog (that i only found out about today)is fascinating , inspiring and refreshing.I will capture this beautiful interesting art in my mind and keep folowing.

    השבמחק
  8. HAARETZISM: Haaretz hate site, anti-Jewish racism, fabrication, half-truths, pro-terror, false Racialization:

    Since, especially, the early 2000s' unreliable Haaretz has been systematically exaggerating, often invented fake news, fabricating facts (sometimes apologizing weakly and only after the falsehood was widely disseminated) and apologetic for racist Arab attacks targeting Jews, yet slapping falsely the "racism" label exclusively on those that fear the very racist attacks. In general, using big words terminology like "racism" and "fascism" when not even related (some stated, it's intended for bait clicks). It has incited repeatedly for violence. And above all, has been spreading hatred against Jews, including vile hate cartoons. It's widely quoted by neo-Nazis. And all of the above, with a fanaticism. In its zealotry, it even rewrites history.

    Hate And A Racialization Earoneous Termimolgy Zone.

    __

    Harm.
    Hate.
    Hostility.
    Hoax.
    Humbug.
    hoodwink.
    Hatched.
    Half-truths.

    History-rewriters.

    ________

    Artificial.
    Altering.

    Aberrant.
    Abhorrence.

    Animus.
    Animosity.

    _______

    Racist.
    Racializations.
    Arouse.
    Rancor.
    Repugnance.
    Revulsion.
    Red herring.
    Rewriting.

    ______

    Erroneous, ersatz.
    Erroneous-editors.
    Eagerness.
    Exaggeration.
    Erratic.
    Enmity.
    Enmity-effortfully.
    Egging-on-Encourage-Enmity.

    ____

    Trolls.
    Trump-up.
    Text-To-Tap-In...
    Tar, Tarnishing.
    Twisted-Terminology.

    ___

    Zealots-Zone.
    Zero, Zilch.

    השבמחק