יום שני, 19 בדצמבר 2011

ברוכים הבאים לפיונגיאנג


לרגל פטירתו של העריץ קים ג'ונג איל, יוקדשו שני הפוסטים הבאים להצצה למבצרו – צפון קוריאה.

ובחלק הראשון:

Charlie Crane – Welcome to Pyongyang  

צפון קוריאה נחשבת למדינה הסגורה והדיקטטורית ביותר בעולם. התיירות המועטת בצפון קוריאה, אשר כונתה בעבר "דיסנילנד סטאליניסטי", מאורגנת על ידי חברת תיירות, הנשלטת באופן כמעט מוחלט, ע"י המדינה, והתיירים (בעיקר אסייאתים מסין, רוסיה וכיו"ב) חייבים לטייל בטיולים מאורגנים, מלווים תמיד ע"י מלווה אחד או שניים, הדוברים את שפתם.

הצילום נתון תחת פיקוח מחמיר כמו גם האינטראקציה עם האוכלוסייה המקומית.

התיירות בעיר הבירה פיונגיאנג מתנהלת בסדרה של מלונות ענק בני 40 קומות, אשר מארחים בכל עת 10 תיירים לכל היותר. תיירים נדירים אלו מעידים כי לא הצליחו להבחין בכל תייר במלון פרט להם עצמם. רוב המלונות ממוקמים באיים מיוחדים בנהר החוצה את פיונגיאנג על מנת למנוע מהתיירים לטייל בלילות ללא מלוויהם מטעם הממשלה.

הצלם הבריטי Charlie Crane   נסע לפיונגיאנג וקיבל אישור מיוחד לתעד את חיי היום יום בעיר ע"י צילום עוברים ושבים באתרים תיירותיים. התצלומים שצילם במהלך 3 ביקורים שלו בעיר בשנים 2005-2006 אוגדו בספר " Welcome to Pyongyang".

עבור קריין, התשובה לשאלה "כיצד מצלמים את המדינה הסודית ביותר בעולם" היתה פשוטה: מצלמים את מה שהמדינה רוצה שתראו. באין אפשרות להיכנס אל מתחת לפני השטח של משטר הדיכוי האכזרי בעולם, החליט קריין לצלם את פני השטח עצמם - קרים, זקופים ומושלמים באופן כמעט בלתי נתפס.

על פי דירוג האושר החדש שקבע המשטר בראשותו של קים ג'ונג איל המנוח, צפון קוריאה היא כמעט המקום השמח ביותר בעולם.. (סין כמובן במקום הראשון..)

מהתצלומים, כצפוי, ניבטת מציאות די קודרת...
















5 תגובות:

  1. לא יאומן, כל כך יפה וכל כך ריק ומדכא... קשה להאמין שמקומות כאלה עוד קיימים. ולא ניתן להתכחש לעוצמה האצורה בהם...

    השבמחק
  2. מרתקים האנשים האלו, כלכך דוממים...
    תודה

    השבמחק
  3. מדכא ומעורר מחשבה. נראה מבויים מרוב שהתמונות קפואות.

    השבמחק
  4. very impressive , time stands still as those people are.

    השבמחק