יום ראשון, 1 ביולי 2012

משחקי ילדים


Tang Zhigang (1959 סין) הוא צייר ששירת שנים רבות בצבא כצייר תעמולה במחלקה הפוליטית. חוץ מלהכין את התפאורה למפגשים הפוליטיים, לכתוב סלוגנים ולצלם תמונות של המפגשים, הוא מונה להעביר שיעורי אמנות לילדים במהלך החופשות מבית הספר ובשעה שהוריהם משתתפים במפגשים. הוא מספר כי שיעורי האמנות הועברו בסטודיו על רקע תמונה גדולה של אחד המפגשים. הקישור בין התמונה לבין הילדים המצביעים על רקע התמונה לענות על שאלותיו, היה בלתי נמנע.

נושא המפגשים היווה מוטיב מרכזי בחייו, אותם מפגשים בהם נבנה הכח הבסיסי של המערכת הפוליטית מאז 1949. במהלך 20 שנות שירותו הצבאי עסק בהקמת אתרי המפגשים, וכילד, חיקוי מבוגרים במפגשים היה צורת הבידור היחידה שידע. וכך, נושא המפגשים הפך למוטיב מרכזי ביצירתו. בהתחלה היה מצייר מבוגרים במפגשים ובשלב מסויים עבר לצייר ילדים במפגשים. המדים, הבעות הפנים והתפאורה נשארו. השינוי היחיד היה שהמבוגרים הפכו לילדים. וכך, ההומור שהביע בעבר בציוריו באמצעות הבעות הפנים והעמדות מגוחכות, הפך לעשיר יותר.


מאוחר יותר, בסדרה Chinese Children's Story הוציא Zhigang את הילדים החוצה, לחוף ולים. הוא שם את הילדים ה"נאיביים, טהורים ומתוקים" במקומות מסוכנים או בתהליכים מסוכנים. גם בציורים אלו הוא מעלה זכרונות משירותו הצבאי וממשיך לעסוק בלחימה.

Zhigang משתמש בהומור כדי לגרום לאנשים לחשוב. זה לא היה מצחיק אם הוא היה מחליף את הילדים במבוגרים ואם הצופה היה מסכים עם המבנה הבירוקרטי המושם ללעג בציוריו. ההומור בציוריו טמון בכך שעניין רציני הפך למשחק ילדים.

על עבודתו בהרחבה ניתן לקרוא כאן.
  



















5 תגובות:

  1. פוסט ממש יפה!

    השבמחק
  2. נהדר, מצחיק, מראה כמה המבוגרים יכולים להיות מגוכחים וכמו תמיד - מעניין ומרתק

    השבמחק
  3. תמונות מרתקות, קשות לצפייה תודה

    השבמחק
  4. אין בנות בסין, אה? ציורים נפלאים.

    השבמחק
  5. תמונות יפות ופוסט מרתק. תודה

    השבמחק