יום ראשון, 12 בפברואר 2012

הסביבה באורות ניאון


Kong Lingnan (1983 מחוז ז'ינלין) היא ציירת סינית צעירה שתערוכת הבכורה שלה, Only Her Body הוצגה לפני כשנה בבייג'ינג.

בתערוכה הוצגו ציורי שמן עם אפקט ניאון, ציורים נקיים וישירים, המשלבים השפעות סיניות מסורתיות עם אסתטיקה מערבית עכשווית.

לינגנן משתמשת בציוריה בצבעי שמן רגילים אולם טכניקת משיחה מיוחדת וניגודי הצבע החזקים יוצרים את אפקט הניאון אשר נותן להרים לעמקים ולקרחונים שבציוריה זוהר מוזר, חלומי ופנטסטי.    

ציוריה מתארים סצינות בנופים רחוקים ומבודדים של אסונות נדירים ודמויות אנושיות זעירות  העוסקות לעיתים בפעולות מסתוריות ולעיתים בבנייה, דייג, קידוח וכיו"ב, משאירות אחריהן פסולת של כלי עבודה והטכנולוגיה בהן הן משתמשות ונראות אדישות להשפעתם ההרסנית על הנופים הסובבים אותן. השימוש בנופים המבודדים והבתוליים מדגיש את השפעתם המזיקה של בני האדם על הסביבה.

שם התערוכה אינו מתייחס לגוף הנשי פשוטו כמשמעו אלא לגוף הנשי כמטאפורה לעולם וליקום – אמא אדמה - וציוריה מנסים להעביר את המסר כי בכל מה שאנחנו עושים, אנו משנים את קווי המתאר של כדור הארץ ומכרסמים ב"גוף" היחיד שאי פעם יהיה לו.

























7 תגובות:

  1. זה פשוט יפהפה. הייתי תולה את אחד מהם בחדר השינה ולא מפסיקה להסתכל עליו. מזכיר לי את סדרת "חומריו האפלים" של פיליפ פולמן - קרחונים, דובים ואנשים בברדסים שמנסים למצות מהכדור כל דבר אפשרי, הכל מואר בזוהר צפוני קסום ומסתורי.

    השבמחק
  2. ממש מקסים!
    מאיפה ואיך את מביאה לנו את כל אלו אל תוך לב המאפליה של הלבנט?!

    השבמחק
  3. בעיקר מסנוור ולא נעים לעין בעיני ולא הייתי תולה אף אחד מהציורים האלו בביתי! לא שזה המדד לאומנות טובה ואולי אפילו להיפך...

    השבמחק
  4. הרעיון והנושאים יפים אבל התוצאה הסופית לא שבתה אותי

    השבמחק
  5. וואו זה מטורף ומהמם!!!

    השבמחק
  6. אהבתי מאוד , סימל בעניי את יכולתו של האדם להגיע לכל מקום לא משנה כמה הוא רחוק , הוא נכבש בידיו ההרסניות של האדם שלעולם לא שבע ותמיד רוצה עוד ועוד.

    השבמחק